Acest site utilizează cookies. Navigarea în continuare reprezintă acceptul dumneavoastră pentru utilizarea acestora. Citeşte mai multe despre cookies aici

7 Pași importanți pentru a-ți îmbunătăți fertilitatea

Scris de Alina 27.09.2021 0 Comentarii Suport fertilitate,

7 Pași importanți pentru a-ți îmbunătăți fertilitatea

 

Câte știi cu adevărat despre concepție și fertilitate? Cât de atentă ești la bunele practici pentru a-ți îmbunătăți fertilitatea? Cum îți alegi obiceiurile și cum alegi să îți trăiești viața are un efect direct asupra fertilității. 

 

Când iți dorești să concepi un copil, trebuie să iei în considerare câțiva pași simpli care fac diferența. 

 

Pentru a-ți veni în ajutor, am pregătit pentru tine 7 pași simpli spre o fertilitate fără probleme.

 

1. Dieta pentru fertilitate 

 

Nu mai este un secret faptul că dietele noastre sunt un factor puternic în procesul de a rămâne (și a rămâne) însărcinată. 

Spre exemplu, cercetătorii de la Școala de Sănătate Publică din Harvard au monitorizat consumul de grăsime al 147 de femei supuse tratamentului cu IFV (În vitro fertilization) și au descoperit că cele care au consumat cele mai mari cantități de grăsimi mononesaturate au fost de 3,4 ori mai susceptibile de a avea un copil după IFV. 

 

Cum arată o dietă pentru fertilitate? 

 

 

Dieta pentru fertilitate optimă se bazează pe principiile nutriționale din cea mai sănătoasă dietă tradițională din lume, stilul mediteranean de a mânca - și include toate componentele pentru care experții în sănătate și-au dat acordul: 

  • alimente proaspete integrale;
  • o mulțime de legume și fructe - până la 8 porții pe zi;
  • proteine ​​de bună calitate, în special ouă de pește, și surse vegane, cum ar fi leguminoasele;
  • uleiuri și grăsimi sănătoase, în special ulei de măsline și avocado;
  • nuci și semințe ample;
  • carbohidrați cu ardere lentă în moderație.

Mai departe: 

 

  • Renunță la gluten. Boala celiacă și, eventual, chiar intoleranța la gluten non-celiacă, pot afecta fertilitatea, pot crește riscul de avort spontan și sunt asociate cu complicații suplimentare ale sarcinii.
  • Glicemia este importantă. Echilibrul zahărului din sânge și sensibilitatea la insulină sunt esențiale pentru funcția ovulatorie sănătoasă și fertilitate. Femeile cu o dietă bogată în alimente procesate, rafinate, au un risc aproape dublu de infertilitate.
  • Consumă avocado din plin - și alte grăsimi sănătoase. Știai că doar 2% din caloriile zilnice totale din grăsimile trans cresc riscul de infertilitate cu până la 70%? Asta au descoperit cercetătorii de la Școala de Sănătate Publică Harvard într-unul dintre cele mai mari studii de nutriție prenatală până în prezent. Este echivalentul unei singure gogoși mici sau a unei porții medii de cartofi prăjiți. Poate te gândești de două ori de acum înainte. 
  • Mănâncă ouă. Ouăle oferă colină, esențială pentru dezvoltarea creierului bebelușului, iar ouăle sunt, totodată, o sursă deosebit de bogată. Sunt, de asemenea, o sursă excelentă de proteine ​​și energie pentru echilibrarea glicemiei.
  • Alimente integrale, organice. Poți începe cu o dietă pe bază de plante și menține carnea la minimum.

Oamenii de știință de la Harvard, în cel mai mare studiu în curs de desfășurare dedicat sănătății femeilor și a dietei lor, au descoperit cum creșterea aportului de proteine ​​animale, chiar și cu o singură porție pe zi, a dus la o probabilitate mai mare cu 32% a infertilității ovulatorii. 


 

2. Ce relație ai cu antioxidanții? 

 

O dietă de fertilitate cu antioxidanți poate fi unule dintre răspunsurile căutărilor tale. Printre sursele excelente de antioxidanți din alimentele se numără: mure, afine, căpșuni, rodie, afine, ceai verde, ciocolată neagră, legume fierte și condimente precum chimen, turmeric, ghimbir și oregano.

 

S-a constatat că un conținut redus de antioxidanți este asociat cu o calitate redusă a materialului seminal, iar dietele care conțin mai mulți antioxidanți au fost asociate cu un succes mai mare al sarcinii la femei. Obiceiurile de viață ale multor bărbați și femei (de exemplu, lipsa activității fizice, alimentația excesivă și dietele bogate în zahăr și bogate în grăsimi) promovează stresul oxidativ.

 

Uite o listă cu alimente sănătoase, bogate în antioxidanți: 

  1. Ciocolată neagră; 
  2. Nuci pecan; 
  3. Afine;
  4. Căpșuni;
  5. Anghinare;
  6. Fructe de padure goji;
  7. Zmeură;
  8. Kale.


3. Suplimente cheie în dieta pentru fertilitate

 

Pe lângă o dietă sănătoasă echilibrată și un stil de viață activ și sănătos, există o serie de vitamine care ajuta fertilitatea feminină.

 

  • vitamine prenatale: toate femeile care încearcă să conceapă trebuie să ia un supliment prenatal de vitamine și minerale de înaltă calitate 
  • acizii grași omega 3:  joacă un rol esențial în concepție și în formarea și dezvoltarea ovocitului și embrionului. Aportul mai mare este asociat cu o rezervă ovariană mai bună și cu rate mai ridicate de concepție
  • zinc: joacă un rol în ovulație, susține nivelurile sănătoase de estrogen și progesteron și este important pentru nivelurile optime ale sistemului imunitare
  • vitamina D: joacă un rol puternic în producția de hormoni sexuali, iar vitamina D este asociată cu îmbunătățirea fertilității. Poate reduce rezistența la insulină la femeile cu ȘOP și joacă un rol în prevenirea și tratarea fibroamelor și a endometriozei
  • probiotice: un beneficiu suplimentar este că administrarea unui probiotic cu Lactobacillus rhamnosus în timpul sarcinii poate ajuta, de asemenea, la prevenirea infecțiilor tractului urinar, a diabetului gestațional, a preeclampsiei, precum și a anxietății și depresiei prenatale și postpartum, iar femeile care iau un probiotic până în al treilea trimestru pot ajuta la prevenirea de  eczeme, alergii și astm
  • fier: pe lângă sursele de fier pe bază de plante din dieta, o vitamină prenatală care conține 27 mg de fier reduce infertilitatea ovulatorie
  • iod: Iodul este esențial pentru menținerea în niveluri optime a tiroidiei și, prin urmare, pentru echilibrarea ciclurilor menstruale, prevenirea avortului spontan
  • vitamina B6: susține niveluri sănătoase de progesteron, care creează o căptușeală uterină sănătoasă pentru concepție

 

Potrivit unei analize a cercetărilor bazate pe suplimente cheie, patru din cinci studii analizate au demonstrat creșteri ale ratelor de sarcină la pacientele care au suplimentat înainte de FIV - într-un studiu, rata sarcinii a crescut mai mult decât dublul. 

 

Alte rezultate au inclus un număr mai mare de foliculi, mai multe ouă recuperate și doze mai mici de medicamente necesare pentru pacienții cu FIV care utilizează suplimente (precum DHEA).


 

4. Cât de ușor devii copleșită de situațiile din jurul tău? 

 

 

 

Învață să te relaxezi. Lasă-ți sistemul nervos să respire. 

 

Stresul prelungit modifică eficacitatea cortizolului de a regla răspunsul inflamator, deoarece scade sensibilitatea țesutului la hormon, deci duce la incapacitatea celulelor imune de a răspunde la semnalele hormonale care reglează în mod normal inflamația. 

 

Așadar, orientează-te spre activități care reduc stresul precum yoga, meditație, respirații conștiente și profunde, băi fierbinți. Ia-ți pauze pentru timpul cu tine. Nu pierzi nimic în tot timpul acesta. Ci din contră, câștigi o versiune mai energică, sănătoasă și creativă a ta.

 

Un studiu publicat în 2014 demonstrează cum practicile de meditație pot reduce stresul psihologic, unul dintre puternicii stimuli ai inflamației. De asemenea, yoga are același scop.

 

 

5. Dormi mai bine

 

Cercetările au arătat că femeile care dorm mai puțin de șapte ore de somn au 15% mai puține șanse de a rămâne însărcinate decât femeile care au avut șapte până la opt ore. 

Pe de altă parte, femeile supuse unui tratament precum FIV care au dormit șapte până la opt ore au fost cu 25% mai predispuse să rămână însărcinate decât femeile care au primit nouă sau mai mult.

Așadar, cum îți prioritizezi somnul de acum? 

 

 

6. Atenție la toxinele de mediu 

 

 

Paradoxal concepției cum că acasă ar fi bine să fie locul nostru de siguranță, ca femei, produsele de îngrijire personală și mediul de acasă sunt locul principal în care suntem expuse toxinelor chimice.

Începe prin a verifica produsele de curățare, de înfrumusețare și personale, deoarece acestea pot conține substanțe chimice toxice pentru întreg organismul. 

O estimare cumulată din opt studii a arătat că probabilitatea de sarcină în rândul femeilor expuse la diferite tipuri de toxine a fost mai mică decât în rândul populațiilor neexpuse și marcând un proces de 0,89 la femei și 0,95 la bărbați. 

 

 

7. Echilibrul emoțional - o necesitate

 

 

 

Un element cheie esențial sunt emoțiile. 

Definite că vibrații energetice sau frecvențe create de minte, emoțiile joacă un rol imens în fertilitate. Cum? Organele, cum este ficatul, sunt reactive la emoții precum stresul, furia și frustrarea. 

Frica este legată de rinichi și poate fi o altă emoție care afectează infertilitatea. Oricare dintre aceste emoții rămase necontrolate poate afecta negativ șansele de a rămâne însărcinată și de a avea un copil.

Pentru a-ți stabiliza procesul intern născut în interiorul tău o data cu această călătorie spre o fertilitate optimă, caută să intri în comunități care să-ți împărtășească gândurile și intențiile precum grupuri de alăptare, yoga prenatală, cursuri de nutriție și grupuri de mame și bebeluși. Te va ajuta mult.

 

 

Recap: 

 

  • Ca femei, cu toate avem nevoi diferite care trebuie abordate diferit pentru a ne îmbunătăți hormonii și sănătatea. O abordare unică pentru toate nu este nici eficientă, nici avantajoasă.Totuși, exista 7 pași simpli prin care îți poți îmbunătăți fertilitatea.
  • Trecerea la o dietă cu alimente naturale te va ajuta cu siguranță să îți îmbunătățești alimentația și să te asiguri că reduci la minimum grăsimile nesănătoase și sursele de calorii. Și acordă importanță suplimentării inteligente.
  • Găsește modalități de a începe nu numai reducerea stresului, ci și modalități eficiente de coping în față stresului.
  • Trăim într-un mediu în care suntem constant bombardate de substanțe chimice și toxine care trebuie să fie detoxifiate. Practicile de detoxifiere naturală ar trebui începute cu 4 luni înainte de concepție.
  • Prioritizeaza echilibrul emoțional prin yoga, exerciții de respirație, terapie, cercuri de femei. 


 

Articol realizat de Echipa Botaniq

 

Ar putea să te intereseze și urmatoarele articole:

 

Legătura dintre alimentație și fertilitate

 

Cele mai importante suplimente pentru fertilitate

 

Supramen- soluție inovatoare pentru îmbunătățirea calității spermei

 

Inofem- soluție inovatoare pentru echilibru hormonal și fertilitate feminină

 

Bibliografie: 

Scrie un comentariu