beneficii colagen

 

Ce este colagenul? Top 7 Beneficii ale colagenului

 

Colagenul este cea mai abundentă proteină din corpul nostru, în special colagenul de tip 1. Se găsește în mușchi, oase, piele, vasele de sânge, sistemul digestiv și tendoanele. Este ceea ce ne ajută să dăm rezistența și elasticitatea pielii. Când vine vorba de articulații și tendoane, în termeni simpli, este "cleiul" care ajută la menținerea corpului împreună.

Producția de colagen a organismului începe să încetinească odată cu avansarea in varsta. Incep să apară ridurile, durerile articulare. O dieta bogata in zahăr, fumatul sau expunerea la soare contribuie, de asemenea, la scăderea nivelului de colagen.

Exista mulți factori care susțin formarea și utilizarea colagenului în organism - cum ar fi vitamina C, mangan, cupru, si alimente bogate în antocianidine (cum ar fi afine, cireșe și mure). Pentru ca colagenul să fie activat în organism, întotdeauna trebuie asociat cu o sursa de aminoacizi si vitamina C pentru a asigura absorbția și utilitatea.

 
 

1. Îmbunătățește sănătatea pielii și a părului Pe măsură ce îmbătrânim, producția de colagen scade: pielea isi pierde elasticitatea si apar riduri. Creșterea nivelului de colagen vă poate ajuta pielea să pară mai fermă, să mărească netezimea și să vă ajute celulele pielii să se reînnoiască și să se repare în mod normal. Studiile dublu-orb, controlate cu placebo, care investighează proprietățile anti-îmbătrânire ale colagenului, au arătat că 2,5-5 grame de hidrolizat de colagen utilizat la femeile cu vârsta între 35 și 55 de ani o dată pe zi timp de opt săptămâni au îmbunătățit semnificativ elasticitatea pielii, hidratarea pielii, pierderea transepidermală a apei, toate cu puțin până la nici un efect secundar. (1) Acest lucru face din colagen unul dintre cele mai bune ingrediente naturale disponibile pentru îngrijirea pielii. Colagenul reduce, de asemenea, celulita și vergeturile. Când pielea își pierde elasticitatea ca urmare a scăderii colagenului, există un alt efect secundar: celulita mai vizibilă. Deoarece pielea este acum mai subțire, celulita devine mai evidentă.  

 

2. Reduce durerile articulare.

Atunci când organismul nu mai produce colagen tendoanele si ligamentele noastre devin mai rigide. Când pierdem colagenul, tendoanele si ligamentele noastre incep să se miște mai usor, ducand la rigiditate, articulatii umflate si multe altele. Cu structura sa netedă, care acoperă și ține oasele împreună, colagenul ne permite să ne plimbăm și să ne mișcăm fără durere. E ca ungerea unor balamale ruginite. (2)

Un studiu recent a constatat chiar că colagenul este foarte eficient pentru osteoartrita (4) Cercetătorii de la centrul medical Beth Israel Deaconess din Harvard au descoperit că suplimentarea cu colagenul de tip 2 a condus la  pacienții care suferă de poliartrită reumatoidă la scaderea simptomele dureroase prin scăderea umflăturilor articulațiilor. (5) Un alt studiu publicat în Jurnalul Internațional de Științe Medicale a constatat că persoanele cu dureri articulare asociate osteoartritei tratate cu colagen de tip 2 prezintă îmbunătățiri semnificative în activitățile zilnice. (6)

 

3. Ajută la la formarea țesutului conjunctiv și, prin urmare, "sigilează și vindecă" căptușeala protectoare a tractului gastro-intestinal. Astăzi, știm că multe boli pot fi de fapt trasate înapoi la inflamații sau iritații care rezultă dintr-un intestin nesănătos. Scăderea sănătății intestinului - permite particulelor să treacă în sânge, unde pot declanșa o cascadă inflamatorie. Studiile au constatat că, la pacienții cu boală inflamatorie intestinală, concentrațiile serice de colagen sunt scăzute. (7) Deoarece aminoacizii din colagen construiesc țesutul care tratează colonul și tractul gastro-intestinal, suplimentarea cu colagen poate ajuta la tratarea simptomelor și tulburărilor gastro-intestinale.

 

4. Stimulează metabolismul, masa musculară și producția de energie O creștere a colagenului vă poate ajuta să stimulați metabolismul prin adăugarea de masă musculară, ajutând totodata la conversia substanțelor nutritive esențiale. Unul dintre cele mai importante roluri ale glicinei este de a ajuta la formarea țesutului muscular prin transformarea glucozei în energie care alimentează celulele musculare. Menținerea masei musculare este crucială pe măsură ce imbătranim, deoarece ajută la susținerea posturii si sănătății osoase. Atunci când consumați colagen, suplimentati si aportul de vitamina C pentru a vă asigura că organismul dumneavoastră poate transforma colagenul într-o proteină utilizabilă. Acest lucru poate începe să restabilească sursa sau energia și vitalitatea.

 

5. Intărește unghiile, parul si dintii.

Proteina de colagen este blocul de bază al unghiilor, părului și dinților. Adăugarea de colagen în regimul dvs. de dietă vă poate ajuta să vă păstrați unghiile puternice și, eventual, sa preveniti căderea părului. Un studiu publicat în Journal of Investigative Dermatology a constatat că există o "relație esențială între matricea extracelulară (ECM) și regenerarea foliculilor de păr, sugerând că colagenul ar putea fi o țintă potențială terapeutică pentru pierderea părului și alte boli legate de piele".

 

6. Îmbunătățește sănătatea ficatului. Dacă căutați să vă detoxifiați corpul de substanțe dăunătoare, să vă îmbunătățiți fluxul sanguin și să vă păstrați inima tânără, colagenul este extrem de util.

Toxinele la care suntem expuși în fiecare zi trebuie să fie prelucrate de ficat pentru a fi îndepărtate din corp. Glicina, care se găsește în colagen, vă poate sprijini ficatul în timpul procesului de detoxifiere potențial dăunător - un alt beneficiu uimitor al administrării de colagen.

 

7. Protectie cardiovasculară.

Aminoacidul prolină ajută la eliberarea peretilor arteriali, îndepărtând grăsimea de pe artere și minimizând acumularea acesteia. Prolina este necesară pentru repararea țesuturilor în articulații și artere, plus ajută la controlul tensiunii arteriale. Arginina ajută la producerea de oxid nitric, ceea ce permite o vasodilatare mai bună - adică lărgirea arterelor și relaxarea celulelor musculare și a vaselor de sânge care permit o circulație mai bună.

 

Ce am încercat și ne-a încântat:

Skinglo Colagen liposomal

Colagen peptides pentru piele si articulatii

Colagen hidrolizat Peptitide Pur C1

Colagen instant 200 gr 

Luster& Lum Colagen

 

Referinte

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11071580/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK21582/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26362110/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26362110/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23949208/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4206255/