Dieta ketogenică - Greșeli întâlnite, soluții, curiozități, recomandări

 

În zilele noastre, se pare că multă lume știe despre dieta keto și nu e de mirare, deoarece puteți găsi cu ușurință o mulțime de informații despre ea (ce este, cum funcționează, beneficiile lor etc.).

Ce este mai exact o dietă ketogenică?

În principiu dieta ketogenică este un mod de recalibrare a metabolismului, prin intermediul căruia forțezi organismul să înlocuiască carbohidrații și glucidele cu grăsimiile din alimente și din corp, ca sursă de energie. Odată ce sursele de glucoză au fost epuizate, ficatul transformă atât grăsimea din alimente cât și depunerile de grăsime ale corpului în corpi cetonici și acizi grași, pe care îi folosește ca sursă de energie pentru celule.

CARE SUNT CELE MAI FRECVENTE GREȘELI ÎNTR-O DIETĂ KETOGENICĂ ȘI CUM SĂ LE EVITĂM?

1. Prea multe alimente procesate. Încercați să alegeți gustări sănătoase între mese, un baton din comerț sau un shake pot fi utile în zilele mai aglomerate, dar încercați să reduceți la minimum consumul produselor “to go” de pe raftul supermarketurilor.

2. Prea puține legume. Dieta keto sau cea low-carb este de obicei o dietă sățioasă, ceea ce vă va determina să mâncați mai puțin. Din acest motiv trebuie să acordăm prioritate legumelor, care împreună cu proteinele de calitate asigură o densitate nutritivă ridicată.

3. Atenție la electroliți. Fiecare gram de glicogen necesită cel puțin trei grame de apă pentru a fi stocat în mușchii tăi. Limitând atât de mult carbohidrații, vă puteți epuiza rapid depozitele de glicogen, eliminând apa care îl însoțește. Și cu acea apă nu se pierde doar lichid, ci și electroliți. Multe dintre simptomele asociate cu începerea dietei keto, de la oboseală la dureri de cap, se datorează unei pierderi de electroliți.

4. Atenție la grăsime. Bombele keto sunt gustări sau deserturi bogate în grăsimi, gustoase, dar și foarte calorice. În exces acestea ar putea anula deficitul caloric de care aveți nevoie pentru a progresa.

5. Corpurile cetonice nu sunt singurul focus. Creșterea cetonelor este un mijloc pentru un scop, nu un scop în sine.

6. Reducerea bruscă a carbohidraților. Dacă țineți o dietă bogată în carbohidrați, trecerea bruscă la una cetogenă poate fi un șoc pentru organism.

7. Focusare exclusiv pe dietă pentru atingerea țelulilor. Dieta este un pilon fundamental atunci când vine vorba de pierderea grăsimilor, dar nu trebuie să uitați de alte aspecte precum antrenamentul sau odihna.

ȘTIAI CĂ DIETA KETO NUA FOST DESTINATĂ INIȚIAL PIERDERII ÎN GREUTATE?

Dieta ketogenă a fost creată inițial în urmă cu aproape un secol ca tratament pentru convulsii la pacienții epileptici (poate fi folosită atât la copii, cât și la adulți cu epilepsie greu de controlat).

În 1921, endocrinologul american Rollin Woodyatt a observat că trei compuși solubili în apă (acetonă, β-hidroxibutirat și acetoacetat - cunoscut și sub denumirea de corpi cetonici) au fost produși de ficat ca urmare a înfometării sau dacă au urmat o dietă bogată în grăsimi și săracă în carbohidrați.

 

ȘTIAI CĂ ÎN URMĂ CU 2500 DE ANI ÎN GRECIA ANTICĂ A FOST FOLOSITA PENTRU PRIMA DATĂ CETOZA?

Pentru greci, epilepsia era o posesie spirituală care a fost cauzată ca pedeapsă de zeițele lunii, Selene și Artemis. Ei au numit-o „Boala Sacră”. Era considerată o boală atât de rea și puternică încât nu putea fi vindecată.

Abia 100 de ani mai târziu, Hipocrate (cunoscut și ca Părintele Medicinii) a menționat că probabil are o cauză naturală, iar presupusa sa origine divină se datorează lipsei de experiență a oamenilor. Se crede că filosoful grec antic Hipocrate a folosit această dietă săracă în carbohidrați și bogată în grăsimi la pacienții cu epilepsie.

PUDRA MCT. CUM NE AJUTĂ ÎNTR-O DIETĂ KETO?

În mod normal, grăsimile consumate suportă un proces lung de digestie până să fie absorbite și apoi transportate prin sistemul limfatic pentru a intra în sânge. Grăsimile MCT ocolesc digestia, sunt absorbite cu ușurință direct în fluxul sanguin, ajung rapid la ficat și sunt transformate în cetone pentru energie.

Pudra MCT este potrivită pentru:

• Diete paleo și ketogenice;

• Strategii de post intermitent;

• Diete sărace în carbohidrați și bogate în grăsimi (LCHF);

• Sportivi ce practică sporturi de anduranță;

• Stiluri de viață ocupate și solicitante.

De ce să alegi pudra MCT în dieta ta ketogenică:

• Grăsimile MCT sunt absorbite rapid.

• Cetonele furnizează energie celulelor musculare.

• Pudra se dizolvă cu ușurință în cafea, smoothie-uri, supă sau orice preparat dorit

DE CE SĂ ALEGI PUDRA MCT BUTTERFAT KETO DE LA NEUTRIENT?

Butterfat Keto MCT Powder un amestec unic:

  • 4 g (40%) C8 MCT în fiecare porție pentru un sprijin cetogenic eficient
  • Ghee și unt organic pentru un gust cremos
  • 300 milioane ufc spori B.coagulans și B.subtilis pentru un sistem digestiv sănătos
  • Spori de microbiom stabili la căldură, perfecți pentru băuturi calde
  • Gust neutru pentru adăugare la cafea, ceai sau smoothie-uri
  • Fără aditivi, arome
  • Ambalaj reciclabil

De ce Butterfat Keto MCT Powder?

  • experiență delicioasă de cafea keto sau ceai
  • producerea de cetone pentru a alimenta celulele corpului și creierului
  • hrană în timpul postului intermitent
  • susținerea sațietății și frânarea poftele
  • sprijinirea strategiilor de management al greutății

 

Te-ar mai putea interesa

Cum să transformi dieta ta într-o dietă low carb, citește aici

Dieta ketogenică – tot ce vrei să știi, citește aici